Ovlivňování čtenářů a posluchačů médii


K základním pravidlům médií - tisku, rozhlasu, televize i zpráv na internetu - by mělo patřit jasné rozlišení:

a) zpráva - nestranná a pravdivá informace

b) komentář - osobní pohled autora

Zvláštní skupinu tvoří:

c) manipulativní zprávy - snaží se ovlivňovat čtenáře, diváky nebo posluchače polopravdami a skrýváním části informací.

K manipulaci mohou sloužit i titulky (nadpisy), vybrané podle části informací a zcela pomíjející další část informací. Zvláště v dnešní uspěchané době není zaručeno, že čtenář si přečte více než titulek.

Všimněte si, že v průzkumech dosti odlišně dopadají výsledky více politických stran, takže není nutno srovnávat jen ČSSD.

Ve stejném článku ale můžete přepnout  (nejsou k vidění samy od sebe) na tři další průzkumy, ke kterým titulek v žádném případě nepasuje:

(v tisku, kde se objevilo něco podobného, pak nemůžete přepnout vůbec)

Kapitolu samu pro sebe tvoří:

d) reklamy, ve kterých se o zboží většinou dozvíte pramálo a hemží se hláškami jako:

„Dejte si kapku pražské (vodky), zcela nové, s dlouholetou tradicí.“

© 2020 JZ
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky